Exportmanagement / Druk 7

exporteren en internationaliseren

Voorzijde
Achterzijde
Inhoudsopgave;
Inkijkexemplaar
105,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 100,23 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789001819071
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: Hardcover
Auteur: Hans Veldman
Druk: 7
Relevante opleidingen: Ondernemerschap & Retail Management Commerciële Economie
Pagina's: 360
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2016
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Rotterdam Haagse Hogeschool (HHS)
Vervanger van: 9789001200435
Categorie:
NUR: Management algemeen

Het succes van exporteren en internationaliseren is direct afhankelijk van kennis, kunde, inzicht, ervaring en samenwerking van allen die bij het proces betrokken zijn.Exportmanagement geeft een compleet overzicht van dit multidisciplinaire vakgebied.

Waarom kiezen voor Exportmanagement?

* standaardwerk op het gebied van exportmanagement;

* compleet overzicht van multidisciplinair vakgebied;

* komt voort uit een samenwerking van verschillende experts op deelgebieden.

Dit handboek kiest voor een strategische benadering van exporteren als vorm van internationaliseren. De opzet van Exportmanagement is daarom afgeleid van een exportbeleidsplan of strategisch exportplan. Dit plan vormt de rode draad door het boek, waardoor duidelijk wordt hoe export op- en uitgebouwd wordt. Het multidisciplinaire karakter van export komt terug in onderwerpen als management, marketing, sales, financiën, douanezaken, juridische zaken, logistiek en cultuur. Het boek is bruikbaar in een internationaal georiënteerde major en minor, en in bedrijfsopleidingen waarin de internationalisering van de organisatie centraal staat.

Deze geheel vernieuwde zevende editie van Exportmanagement is nog toegankelijker. Het boek is volledig geactualiseerd is en geschreven is met het doel dat de student, na kennis genomen te hebben van de theorie, zelfstandig een strategisch exportadvies kan geven. Daarnaast heeft deze editie een nog sterkere link met de beroepspraktijk. De keuze van entreestrategie en online marketing en het efficiënt schrijven van een exportadvies staan meer centraal. Bovendien zijn de hoofdstukken over financieel beleid, interculturele vaardigheden en het exportbeleidsplan volledig vernieuwd.

Het boek is ook verkrijgbaar als e-book.

Online ondersteuning

Op www.exportmanagement.noordhoff.nl is ondersteunend materiaal voor zowel studenten als docenten te vinden, zoals vraagstukken, cases en de figuren uit het boek.