Ondernemingsstrategie / Druk 8 (e-book)

Voorzijde
Inkijkexemplaar
74,95
Direct beschikbaar
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789001575694
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: E-book via Bookshelf
Auteur: Sytse Douma Eric Dooms Aswin van Ooijen
Druk: 8
Pagina's: 277
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2020
Categorie: Management & bedrijfskunde Strategisch management
NUR: Ondernemingsrecht

Ondernemingsstrategie geeft antwoord op vragen als: Wat is strategie? Hoe bepaal je de juiste strategie? Hoe zorg je dat die strategie ook wordt uitgevoerd? Het boek kent vier delen. Deel 1 legt uit wat een strategie is, hoe het proces van strategieformulering verloopt en welke analyses nodig zijn om een strategie te bepalen. Deel 2 behandelt het formuleren en vaststellen van een strategie voor een kleine of middelgrote onderneming of voor een business unit van een concern. Deel 3 gaat over het formuleren van een strategie voor een concern. In deel 4 komt de implementatie van de strategie aan de orde.

De nieuwe editie bevat actuele praktijkvoorbeelden die de theorie illustreren. Ook wordt meer aandacht besteed aan de strategische implicaties van de digitale en informatierevolutie.

- Compleet overzicht van wat een ondernemingsstrategie is en hoe die te bepalen;

- praktische uitwerking met een groot aantal Nederlandse praktijkvoorbeelden;

- aandacht voor de strategische implicaties van de digitale/ informatierevolutie.

In de nieuwe editie zijn de oefenvragen en cases verplaatst naar de digitale leeromgeving www.ondernemingsstrategie.noordhoff.nl. Tevens staan hier begrippentrainer en begrippentests.

Docenten kunnen zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl. Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten. Toetsen kunnen geƫxporteerd worden naar diverse formats.

Doelgroep

Ondernemingsstrategie is geschikt voor studenten in hoger onderwijs die in de middenfase van de opleiding zitten. Daarnaast is het boek geschikt voor praktijkgerichte opleidingen, zoals bedrijfskundige (deeltijd)opleidingen voor werkenden.

De auteurs

Sytse Douma is emeritus hoogleraar van Tilburg University en vervulde diverse functies als toezichthouder en bestuurder.

Eric Dooms is associate professor en academic director bij TIAS School for Business & Society.

Aswin van Oijen is associate professor bij Tilburg School of Economics and Management. Hij geeft diverse cursussen over strategie.