Zoekfilters
› Alexander Osterwalder (4)
› Angela Talen (4)
› Arend Ardon (4)
» Toon alle opties (40)
› Rob van Es (4)
› Danielle Braun (3)
› Eric de Haan (3)
› Gabriël Anthonio (3)
› Hans Vermaak (3)
› Rini van Solingen (3)
› Wouter Hart (3)
› Wouter ten Have (3)
› Yves Pigneur (3)
› Alan Smith (2)
› André Wierdsma (2)
› Anne-Bregje Huijsmans (2)
› Björn Prevaas (2)
› Conrad Lashley (2)
› Hans van der Loo (2)
› Inez Kohlmann (2)
› Jaap Peters (2)
› Jacques Pijl (2)
› Janka Stoker (2)
› Jean-Pierre Thomassen (2)
› Kilian Bennebroek Grav... (2)
› Leike van Oss (2)
› Lisa van Rossum (2)
› Léon de Caluwé (2)
› Marijn Mulders (2)
› Mathieu Weggeman (2)
› Menno Lanting (2)
› Monique Bellersen (2)
› Nick van Dam (2)
› Norbert Greveling (2)
› Oscar David (2)
› Roland Bushoff (2)
› Rudy Kor (2)
› Sasja Dirkse (2)
› Sasja Dirkse-Hulscher (2)
› Sjoerd Segijn (2)
› Sydney Brouwer (2)
› Theo van der Tak (2)
› Tim Clark (2)
› Bedrijfskunde (10)
› Technische Bedrijfskun... (9)
› Human Resource Managem... (7)
» Toon alle opties (21)
› Ondernemerschap & Reta... (6)
› Business IT & Manageme... (5)
› Facility Management (5)
› Finance & Control (5)
› International Business... (4)
› International Business... (4)
› Integrale Veiligheidsk... (3)
› International Business... (3)
› Logistics Management (3)
› Management in de Zorg (3)
› Master Begeleidingskun... (3)
› Ad Ondernemen (2)
› Finance, Tax and Advic... (2)
› HBO-ICT (2)
› Hotel Management (2)
› International Hotel & ... (2)
› Ondernemen (2)
› Social Work (2)
› Toegepaste Psychologie (2)
› Tourism Management (2)
› Management & bedrijfsk... (14)
› Businessmodel (4)
› Management (3)
» Toon alle opties (6)
› Hogeschool Rotterdam (25)
› Hogeschool Utrecht (13)
› Haagse Hogeschool (HHS... (8)
» Toon alle opties (6)
Studieboeken (184)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het hoger onderwijs.
vandaag verzonden
Hondenbrokken
ofwel, waar worden klanten echt gelukkig van?
2009 || Hardcover || Jos Burgers || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Klantgerichtheid, zowel extern als intern, is voor veel organisaties de sleutel tot succes. De vraag is alleen waar te beginnen als je je organisatie nog klantgerichter wilt maken. Het antwoord ligt voor de hand: bij de medewerkers. Want de klantgerichtheid van een organisatie is niets meer of minder dan de optelsom van de klantgerichtheid van alle medewerkers. In de spannende en humoristische roman Hondenbrokken gaat Tim, eigenaar van een dierenspeciaalzaak, op zoek naar wat klantgerichtheid...
vandaag verzonden
Ontwerp Betere Business / Druk 1
nieuwe tools, skills en mindset voor strategie en innovatie
2016 || Hardcover || Patrick van der Pijl e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
De tijd dat een businessmodel jarenlang aan alle eisen voldeed, is voorbij. Concurrentie, behoeften van klanten en technologische mogelijkheden veranderen voortdurend, vaak op een onvoorspelbare manier. Als je succesvol wilt zijn in de wereld van vandaag, zul je moeten denken als een ontwerper. Ontwerpers hebben altijd al met onzekerheid te maken gehad en weten daar juist hun voordeel mee te doen. Je hebt de juiste tools en vaardigheden nodig om onzekerheid te omarmen.
In 'Ontwerp Betere Busin...
vandaag verzonden
Business & Managementmodellen / Druk 5
2023 || Hardcover || Marijn Mulders || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Uitgebreid overzicht van bekende en minder bekende business- en managementmodellen;
- behandelt actuele thema’s als innovatie en social media;
- met handige indexen en literatuurverwijzingen.
De bestseller Business- en Managementmodellen (voorheen 111 Managementmodellen) biedt een uitgebreid overzicht van bekende en minder bekende business- en managementmodellen. De modellen zijn beknopt en helder beschreven, waardoor studenten snel weten welk model bij welke situatie past.* Business- en ...
vandaag verzonden
The Sales Acceleration Formula
Using Data, Technology, and Inbound Selling to go from GBP0 to GBP100 Million
2015 || Hardcover || Roberge || Wiley
Use data, technology, and inbound selling to build a remarkable team and accelerate sales The Sales Acceleration Formula provides a scalable, predictable approach to growing revenue and building a winning sales team. Everyone wants to build the next $100 million business and author Mark Roberge has actually done it using a unique methodology that he shares with his readers. As an MIT alum with an engineering background, Roberge challenged the conventional methods of scaling sales utilizing th...
vandaag verzonden
Exportmanagement / Druk 7
exporteren en internationaliseren
2016 || Hardcover || Hans Veldman || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Het succes van exporteren en internationaliseren is direct afhankelijk van kennis, kunde, inzicht, ervaring en samenwerking van allen die bij het proces betrokken zijn.Exportmanagement geeft een compleet overzicht van dit multidisciplinaire vakgebied.
Waarom kiezen voor Exportmanagement?
* standaardwerk op het gebied van exportmanagement;
* compleet overzicht van multidisciplinair vakgebied;
* komt voort uit een samenwerking van verschillende experts op deelgebieden.
Dit handboek kiest voor een s...
vandaag verzonden
Six Sigma + Lean Toolset / 2nd Edition
Mindset for Successful Implementation of Improvement Projects
2019 || Hardcover || Renata Meran e.a. || Springer
The current, second edition of this book reflects the 15 years of practical experience with the Six Sigma+Lean toolbox. It is a comprehensive collection of all the tools necessary for project work and running workshops when improving processes. All tools have been illustrated in a clear and comprehensible structure with examples and tips for applying the tools included.
The chronology corresponds to the procedure of an improvement project comprising the steps D(efine), M(easure), A(nalyze), I...
vandaag verzonden
De besturing van facilitaire organisaties
hoe speel je het spel?
2014 || Hardcover || B. de Jong e.a. || Vakmedianet
Interne klanten oefenen steeds meer invloed uit op de facilitaire dienstverlening en tegelijkertijd wordt er steeds strakker gestuurd op de kosten. Om dit spanningsveld te doorbreken, moet u als facility manager, algemeen manager of als bestuurder weten hoe het spel gespeeld wordt.
Dit boek geeft u inzicht: In de positie waarin de facilitaire organisatie zich bevindt. Hoe u de ondersteuning effectief, efficiënt en flexibel kunt inrichten.
vandaag verzonden
Ontketen vernieuwing!
blokkades wegnemen en beweging creëren
Hardcover || Arend Ardon || Atlas Contact || met inkijkexemplaar
'Ontketen vernieuwing!' van Arend Ardon is een inspiratie voor iedereen die bij wil dragen aan een vitale, creatieve en vernieuwende organisatie. Vernieuwingskracht is overal - je moet het alleen wel zien... Zou jij meer ondernemerschap, proactief gedrag en samenwerking wensen? Verlang je naar meer sprankeling, energie en beweging in je organisatie? Ontketen vernieuwing! Ontketenen is loskomen uit vastgeroeste werkwijzen; ontketenen is energie en creativiteit op gang brengen én houden. Van p...
vandaag verzonden
Lean Six Sigma / Druk 4
Samenzinnig verbeteren
Hardcover || Marcus Bergman || Lean Six Sigma Partners || met inkijkexemplaar
In dit educatief naslagwerk zit een enorme hoeveelheid aan kennis en kunde op het gebied van Lean Six Sigma. Letterlijk praat je over honderden pagina’s aan tools, tips en toepassingen die je helpen om samen succesvol te verbeteren. Van strategie tot en met actie.
Waarom Lean Six Sigma?
‘Er ligt zo’n 50% aan verspilling om ons heen’. Aldus een klant, die we hielpen om snel de verspilling te elimineren. Ook zijn er metingen van strategische weglekpercentages, die op 25-80% uitkomen. Er...
vandaag verzonden
Doorbreek de cirkel!
hoe managers onbewust verandering blokkeren
Hardcover || Arend Ardon || Atlas Contact || met inkijkexemplaar
In 'Doorbreek de cirkel' beschrijft Arend Ardon dat de meeste managers tegenwoordig veel kennis hebben over verandermanagement, maar het toch in de praktijk nogal eens spaak loopt. Dat komt omdat onze kennis maar zeer beperkt ons handelen stuurt. Zonder dat we het weten hebben wij aannames over onze medewerkers die ons juist in de problemen brengen. En onbewust vertonen we gedrag waarmee we initiatief en verantwoordelijkheidsgevoel van medewerkers ondermijnen. Om de taaie situaties die hierui...