Zoekfilters

Verschijningsvorm
Paperback (23)
Verschijningsjaar
2014 (3)
2015 (3)
2016 (2)
» Toon alle opties (2)
2018 (2)
2019 (2)

Studieboeken (24)

Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het hoger onderwijs.

46,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 44,60
+
Bestel

Interne communicatie / Druk 8

Strategieën, methoden en rollen

2023 || Paperback || Huib Koeleman || Boom || met inkijkexemplaar

Dit product bestaat uit een boek en een bijbehorend online leerplatform, hierop vind je o.a. het online boek.

Betrokken medewerkers presteren goed, voelen zich verbonden met hun organisatie en werken met veel plezier. Slimme interne communicatie is daarbij essentieel. Zeker nu steeds meer organisaties kiezen voor all remote of hybride werken, vraagt de inrichting van interne communicatie extra aandacht.

‘Interne communicatie’ geeft handreikingen om de interne communicatie in de organisati...

47,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 45,13
+
Bestel

Radio- en televisiejournalistiek / Druk 1

Paperback || Silvia Simons || Boom

Radio- en televisiejournalistiek is het complete studieboek voor de aankomend rtv-journalist. Het boek behandelt naast algemene journalistieke technieken, het maken van onderwerpen en het presenteren voor radio en televisie. Met tientallen praktijkvoorbeelden ligt de nadruk op de uitvoerende kant van het werk.

Alle denkbare aspecten van het vak komen aan bod, van juridische grenzen en journalistieke ethiek, interviewtechnieken en logistieke planningen, tot microfoongebruik, beeldcompositie, mo...

50,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 47,98
+
Bestel

Beeldtaal / Druk 3

perspectieven voor makers en gebruikers

2019 || Paperback || Jos van den Broek e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

Beeldtaal is voor iedereen die beroepsmatig met de publicatie van beeld te maken krijgt. Studenten ontwikkelen vanuit verschillende perspectieven een visie op beeld: de Gestaltpsychologie, semiotiek en visuele retorica. Ook de basiselementen van beeldtaal, compositie, typografie, perspectief en kleur, komen aan bod. Tot slot is er aandacht voor de toepassing in de dagelijkse beeldpraktijk, zoals

foto’s, tabellen, infographics en webpagina’s.

Uniek aan dit boek

• multidisciplinaire benad...

49,25
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 46,79
+
Bestel

Basisboek crossmedia concepting / Druk 2

2012 || Paperback || Indira Reynaert e.a. || Boom

Steeds vaker worden diverse mediakanalen ingezet voor een bepaalde communicatiedoelstelling, waarbij gebruik gemaakt wordt van de specifieke kenmerken en mogelijkheden van deze kanalen, het mediagebruik en de participerende houding van de consument.

Basisboek crossmedia concepting geeft een eerste aanzet tot crossmediale theorievorming. Uitgebreid aan de orde komen de speerpunten van het crossmediaconcept: storytelling, usability, cocreatie, mediumspecificiteit en relevantie. Er wordt ondersch...

50,75
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 48,21
+
Bestel

Communiceren / Druk 4

Contact maken, houden en verdiepen

2022 || Paperback || Frank Oomkes e.a. || Boom || ook als eBook

Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.

Heel weinig mensen zijn volleerd in het leggen van contacten, het voeren van een goed gesprek en het verdiepen van relaties. Gelukkig is communiceren te leren! Voor succesvol contact met anderen heb je namelijk bepaalde communicatievaardigheden nodig. Dit boek leert je om contact te maken, te houden én te verdiepen.

‘Communiceren’ geeft heldere inzichten in algemene communicatievaardigheden. Alle basisva...

41,75
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 39,66
+
Bestel

Kernbegrippen van professionele communicatie / Druk 2

2019 || Paperback || Peter 't Lam e.a. || Boom

Kernbegrippen van professionele communicatie bied je de theoretische en praktische basis voor een goede start in de communicatie. Centraal staat professionele communicatie: de communicatie voor, vanuit of met organisaties. Aan de hand van een toegankelijk schema leer je de basisbegrippen kennen, zoals visie, publieksgroepen, content, context en aanpak. Alles wat de beginnende communicatieprofessional nodig heeft, helder uitgelegd door Paula Zweekhorst en Peter ’t Lam.

Kernbegrippen van prof...

47,50
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 45,13
+
Bestel

Het Strategisch Communicatie Frame / Druk 4

2021 || Hardcover || Betteke van Ruler e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

Het Strategisch Communicatie Frame

Na het grote succes van de eerste druk van Het Strategisch Communicatie Frame (mei 2014) is dit alweer de vierde druk, aangevuld met een extra deel waarin 25 professionals aangeven hoe zij het Frame gebruiken en wat zij ervan vinden.

Het Strategisch Communicatie Frame is ontwikkeld als methode voor het bepalen van een effectieve strategie. Of het nu gaat om een communicatiestrategie voor de lange termijn voor de organisatie, een communicatiestrategie voor een ...

43,75
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 41,56
+
Bestel

Communicatie NU 2

2015 || Paperback || Betteke van Ruler || Boom

'Communicatie NU 2' is wederom een vakinhoudelijke glossy over het Communicatie vak, voor en door het vak zelf geschreven.

In Communicatie NU 2 vind je alles over trends in het vak, de actuele thema's, de lastige zaken waar communicatieprofessionals tegenaan lopen en hoe ze die oplossen. En ook de nieuwste onderzoeken en visies, plus veel wetenswaardigheden, carrièremogelijkheden en tips. Naast Betteke van Ruler komen ruim 100 mensen aan het woord; zowel studenten, bureaudirecteuren, communic...

57,95
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 55,05
+
Bestel

Wetenschapscommunicatie, een kennisbasis

2014 || Paperback || Frans van Dam e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

Wetenschaps- en technologiecommunicatie kom je op tal van plaatsen tegen: in de media, in musea en theaters en op school. Ooit begonnen als voorlichting over wetenschap, inmiddels houden communicatieprofessionals zich bezig met de dialoog over controversiële technologie, gedragsbeïnvloeding en sturen ze de ontwikkeling van wetenschap zelf bij.

Wetenschapscommunicatie, een kennisbasis is bedoeld voor iedereen die wetenschapscommunicatie studeert aan een universiteit of hbo en voor profession...

49,25
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 46,79
+
Bestel

Financieel management voor de creatieve industrie / Druk 1

Paperback || André van Dijk || Boom || met inkijkexemplaar

De creatieve industrie is de meest dynamische sector van de Nederlandse economie. Een groeiend aantal mensen vindt een baan in de sector, er worden continu nieuwe diensten bedacht en in de markt gezet en er gaat veel geld in om.

Om de innovaties in de creatieve industrie goed te kunnen begeleiden, is inzicht in bedrijfseconomische processen voor (aankomende) managers essentieel. In Financieel management voor de creatieve industrie worden deze processen uitvoerig behandeld aan de hand van dive...