Zoekfilters
› Fontys Hogescholen (4)
› Hanzehogeschool Gronin... (3)
› Hogeschool Rotterdam (3)
› Hogeschool Utrecht (3)
Studieboeken (4)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
morgen verzonden
Werken aan stem / Druk 1
2018 || Paperback || M. Bodt e.a. || Garant
Deze herwerkte editie van het boek 'Stemstoornissen' is bedoeld voor logopedisten en NKO-artsen met bijzondere interesse voor het onderzoek en de behandeling van stemstoornissen. Voor studenten biedt dit boek een volledig referentiekader van alle relevante aspecten van de stemzorg. Voor professionelen is het een handig naslagwerk waarvan de volledige inhoud aangepast werd aan het ICF-referentiekader, de actueel geldende internationale richtlijnen en 'best clinical practices'. Een trefwoordreg...
morgen verzonden
Eet- en drinkproblemen bij jonge kinderen / Druk 5
een leidraad voor logopedisten en andere hulpverleners in de gezondheidszorg
2018 || Paperback || Lenie van den Engel-Hoek e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar
Jonge zuigelingen en kinderen hebben soms problemen met eten, drinken en/of slikken. De oorzaken daarvoor variƫren sterk, van vroeggeboorte, anatomische of motorische problemen in het mondgebied tot langdurige sondevoeding en lichamelijke aandoeningen. Op basis van toegenomen kennis en ervaring is dit boek geheel herzien en geeft het een leidraad gebaseerd op praktijk en wetenschap.
De diagnostiek en behandeling van eet- drink- en slikklachten behoren tot de taken van de logopedist. Deze geh...
morgen verzonden
Stotteren / Druk 3
van theorie naar therapie
2018 || Paperback || Mies Bezemer e.a. || Coutinho || ook als eBook
Stotteren is een complexe communicatiestoornis die niet altijd eenvoudig te verklaren of te behandelen is.
Met de juiste diagnose en therapie is vaak een goed resultaat te behalen. In dit boek worden het ontstaan, de ontwikkeling, de diagnose en behandeling van stotteren besproken bij kinderen, jongeren en volwassenen. Naast de theorie over stotteren, staan twee benaderingen centraal: het Erasmus 4-componentenmodel en het Demands & Capacities model. De aanbevelingen voor diagnostiek en therap...
morgen verzonden
Mini-kids, stottertherapie bij jonge stotterende kinderen
2-6 jaar
Paperback || Veerle Waelkens || Acco || met inkijkexemplaar
Mini-KIDS. Stottertherapie bij jonge stotterende kinderen biedt een praktische werkwijze en een bruikbare leidraad aan om op een directe manier te werken met jonge kinderen die stotteren.
Dit handboek is gebaseerd op het therapieconcept voor directe stottertherapie bij jonge kinderen (Mini-KIDS). Dr. Phil. Patricia Sandrieser en Peter Schneider omschreven reeds in verschillende drukoplages het therapieconcept KIDS en Mini-KIDS (Sandrieser, P., Schneider, P. (2015), Stottern in Kindesalter. Th...