Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Studieboeken (3)

Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het hoger onderwijs.

30,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 28,98
+
Bestel

Opnieuw de gelukkige klas / druk 1

handboek voor stagiaires en beginnende leerkrachten in het basisonderwijs

2012 || Paperback || Marja Veen e.a. || Koninklijke Van Gorcum

Wat doe je als leerlingen niet naar je luisteren, als een collega heel anders tegen de onderwijspraktijk aankijkt, of als je denkt dat een les is mislukt? Hoe ga je om met pesten, een boze ouder, of een bezoek van de Inspectie van het Onderwijs? Als stagiaire of (beginnende) leerkracht in het basisonderwijs kun je met nogal wat vragen zitten.

Geïnspireerd door het boek 'De gelukkige klas' van Theo Thijssen schreven Marja Veen en Renée Olman 'Opnieuw de gelukkige klas'. Een boek waarin je on...

31,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 30,35
+
Bestel

Goed onderwijs en de cultuur van het meten

ethiek, politiek en democratie

Paperback || Gert J.J. Biesta || Boom

In veel landen heeft de zorg om de kwaliteit van het onderwijs geleid tot een cultuur van meten en vergelijken. In dit boek wordt deze ontwikkeling kritisch bevraagd vanuit de veronderstelling dat de cultuur van het meten het risico in zich draagt de aandacht af te leiden van waar het in het onderwijs echt om zou moeten gaan. Enerzijds wordt verkend waarom het zo veel moeilijker is geworden om de vraag 'Wat is goed onderwijs?' expliciet aan de orde te stellen, en welke gevolgen dit heeft geha...

34,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 33,20
+
Bestel

Overtuigende teksten / Druk 2

Onderzoek en ontwerp

2012 || Paperback || Hans Hoeken e.a. || Coutinho

Hoe komt het dat woorden gedrag kunnen beïnvloeden? En waarom mislukt dat vaak?

Overtuigende teksten biedt een overzicht van theorieën over de invloed van taal, tekst en beeld binnen het overtuigingsproces en van het empirisch onderzoek hiernaar. De auteurs koppelen onderzoek naar de invloed van deze boodschapkenmerken aan verschillende verwerkingsprocessen. Ook besteden zij aandacht aan automatisch en beredeneerd gedrag en de rol van cultuurverschillen in het overtuigingsproces. Tot slot ...